Di wo 5 mrt - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Jan Lieverloo - WaarBenJij.nu Di wo 5 mrt - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Jan Lieverloo - WaarBenJij.nu

Di wo 5 mrt

Blijf op de hoogte en volg Jan

06 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Hermanus

Woensdag 5 mrt.
Gisteren hebben we een adembenemende wandeling gemaakt langs de rotsen vanuit ons guesthouse naar Hermanus. Prachtige vergezichten en steeds wisselende landschappen.
Overigens konden we ons ook vergapen aan de prachtige huizen die hier staan. Het is merkbaar dat de Well done zich hier gevestigd hebben. Dat kom je dan ook weer tegen in het centrum van Hermanus zelf. Veel meer winkels en vooral het aanbod is gevarieerder. Een hemel op aarde voor de dames die er van harte op los shoppen. Wij trouwens ook, zo zijn we dan ook wel weer. Wij genieten net zo van het slenteren door de straatjes en het opdoen van verbazing over de winkeltjes en hun nering.
We nemen dezelfde wandeling terug en daarna is het nog even heerlijk genieten van het mooie zwembad en een goed boek.
As de avond zich aandoend wandelen we naar de haven. Merkwaardig genoeg is de bewaker aan de ingang die er de gehele dag gestaan heeft nu verdwenen. Tja, de Afrikaanse logica is ook wat merkwaardig. We kunnen dus zo doorlopen naar het restaurant wat op het haventerrein ligt. Het belooft wat en het maakt het ook waar. We hebben wederom heerlijk vis gegeten. Meteen vers aangevoerd en dat proef je ook. Hanneke was vanavond wat spichtig omdat ze een kakkerlak, of een andere tor, had waargenomen. Had de verdere avond het gevoel dat dat loslopend wild precies haar benen steeds opzocht om er een rustpauze te houden. Het zal wel niet echt, we hebben de tor verder niet meer gezien. Vermoedelijk voor ons op de vlucht geslagen. Met een Don Pedro gemixed met Amerula hebben we de avond verder afgeblust en toen werd het al weer tijd voor de nachtrust. Afrika is een vermoeiend land....

Woensdag:
We moeten op tijd opstaan om wat ruimte te winnen na het ontbijt. We leven hier immers van maaltijd naar maaltijd.....
Vandaag staan weer wine estates op het programma. Allereerst stoppen we bij la Vierge www.lavierge.co.ca
Via een grevel weg komen we aan bij Creation: wwwcreationwines.com
Een prachtig huis met heerlijke wijn en gerechten. We nemen een menu met 8 soorten wijn en bijpassende gerechten. Ja, ik weet het, ze doen het hier net andersom als bij ons. Ze smaken al even goed als dat ze er uit zien. De wijn ontlokt ons het gevoel dat we die maar moeten importeren. Maar iemand is ons al voor geweest :-) Niek heeft ons niet voor niets dit huis aanbevolen voor een bezoek.
Voordat we weg gaan reserveren we meteen voor vrijdag. We willen dan graag een safarie over het gebied. Geen big five of angstige dieren dit keer, maar een rondleiding langs de druiven en het proces. Af te sluiten met een copieuze lunch. We hebben het maar zwaar. Letterlijk eigenlijk, want de gewichtstoename lijkt evenredig toe te nemen als de schoonheid van het landschap. Wat een geluk dat de vastentijd aangebroken is als we terugkeren in Nederland. Maar intussen genieten we van het materiële en immateriële schoons wat dit land ons te bieden heeft.

• 07 Maart 2014 - 00:27

Henny:

Achach tobbers weer..ja, dat wordt lijnen en veel sporten zo te lezen. Maar het is jullie van harte gegund deze mooie vakantie! Geniet nog maar; hebben vanavond ook gedaan bij Niek, bij Zarzo..helemaal top als altijd! Grtz