Zaterdag, 22 feb 14 - Reisverslag uit Rome, Italië van Jan Lieverloo - WaarBenJij.nu Zaterdag, 22 feb 14 - Reisverslag uit Rome, Italië van Jan Lieverloo - WaarBenJij.nu

Zaterdag, 22 feb 14

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

23 Februari 2014 | Italië, Rome

Om 6.15 loopt het wekkertje medogenloos af. Alhoewel, ik was al even wakker geworden. Een krekelgeluid komt uit de iPhone. Een eerste aanduiding dat we naar zuid Afrika gaan. En het is beter wakker worden dan een schel belgeluid, neem dat maar van mij aan. Zoetgevooiste krekels om te vertellen dat je je heerlijke warme bed uit moet....
Lenie heeft iets meer tijd nodig in de badkamer en dat betekent wachten voor mij. Hilton heeft de naam lux te zijn, maar dan zijn ze dit hotel vergeten. Kleine kamers en nog kleinere badkamer. Het bed is goed, dat dan weer wel, en omdat lenie en ik het nog goed kunnen vinden is een twijfelaar ook geen probleem. 
Beneden gekomen realiseren we ons plotseling waarom we voor dit hotel kiezen. Schiphol ligt op loopafstand, maar we kiezen het busje om die honderd meter te overbruggen. Hoef ik helemaal niet te tillen. 
De techniek ontslaat ons van een lange wachtrij bij de balie. Echter automatisch je koffer in een soort slokopverdwijnkist gaat bij mij mis en ik moet alsnog naar een in blauw gestoken KLM juffrouw toe. 
Verlost van de koffers lopen we naar het restaurant voor ontbijt. Mmmm ik neem gebakken eieren met spek. Ben zoveel afgevallen en dan ook nog die blinde darm kwijt, dat moet dus kunnen. Weet nu al dat ik na deze trip weer ernstig aan het lijnen ga.
Dan nog snel sigaren scoren en hoppa naar het vliegtuig.
De vlucht gaat prima en het schiet lekker op. Op het vliegveld staat onze chauffeur al te wachten en brengt ons in 40 minuten naar noordhoek. In echt Afrikaans vertelt hij over de 2 milj. Inwoners van cape town en de 5 milj die in de kaap wonen.  Aangekomen bij het eerste guesthouse, affrican queen, nemen we met de eigenaar nog een glaasje wijn. Hij vertelt dat hij het per 5 feb overgenomen heeft. Ook geen slecht idee. 
Het weer is top en na het glaasje op het terras gaan we lekker naar bed. Een leuke cottage staat tot onzer beschikking. Helemaal top. Hulde aan Zuid Afrika. 

  • 23 Februari 2014 - 09:07

    Jann:

    Doe je rustig aan! Geniet! X

  • 23 Februari 2014 - 10:01

    Nelleke:

    Dat klinkt veelbelovend. Hier vandaag ook een zonnetje maar achterblijvende temperaturen!
    Veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Rome

Zuid-Afrika

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2014

Di wo 5 mrt

03 Maart 2014

Mermanus

02 Maart 2014

ZA en zo 2mrt

28 Februari 2014

Vrijdag 28

26 Februari 2014

Woensdag mercedesdag.
Jan

Actief sinds 25 Jan. 2012
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 21028

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

10 Februari 2012 - 30 November -0001

Zuid-Afrika

Landen bezocht: