ZA en zo 2mrt - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Jan Lieverloo - WaarBenJij.nu ZA en zo 2mrt - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Jan Lieverloo - WaarBenJij.nu

ZA en zo 2mrt

Blijf op de hoogte en volg Jan

02 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Ineens is het 1 maart. Wat gaat de tijd vlug, zeker als je het leuk hebt. Vandaag zijn we naar franschoek geweest. Aangetrokken doende verhalen en berichten over Margot Jansen, werkend als chef bij Le quartier Français. Volgens de boekjes het beste wat z Afrika bieden heeft. Wij hebben al ontdekt dat Z Afrika heel veel op culinair gebied te bieden heeft. De adressen die Niek ons al eerder gaf zijn allemaal top. Maar dit adres is ook weer niet te versmaden. Al is voor de lunch "The tasting room" niet geopend. Maar de lunch was ook prima. Een leuke locatie bovendien: http://www.youtube.com/watch?v=MLISgLCmg0o
Daarna nog wat door het dorpje geslenterd en via Stellenbosch weer terug. Door de copieuze lunch hadden we geen zin meer in een diner, dus werd het stokbrood met"  Fransche" kaas.
En vandaag wordt er regen verwacht hier in Pringle bay. En dus ontvluchten we de buurt en vereren we de pinguïns nog met een bezoek. Nu kunnen we er bij komen. Grappig om te stelletjes druk heen hen weer te zien schuiven.
Vervolgens rijden we door naar Strans om een heerlijke kop koffie te nuttigen met nog lekkerdere likeur en slagroom. Zoooo slecht, zoooo lekker. Ons is onverstand. We laten ons niet kennen en dus maken we ook nog een flinke wandeling langs de boulevard en het strand.
En de zon blijft schijnen en lokt ons uit de tent om een wijnhuis te bezoeken. Tussen de paarden door rijden we de oprijlaan door. De patrones adviseert ons een eigen wijn en de soep van de dag  (worteltjes) en vis. http://www.avontuurestate.co.za
Wie zijn wij om haar tegen te spreken. Gehoorzaam volgen we de raad op en enkele uren later rollen we voldaan weer naar buiten. Terug naar huis om onder te dompelen in de regen en vervolgens een warm bad. Op de achtergrond klinkt het lied: ons is in Afrika gewees.

• 02 Maart 2014 - 17:52

Henny:

En ook dit klnkt weer als een groot genieten. Klinkt helemaal top en doet ons verlangen om naar zuid-afrika te gaan alleen maar aanwakkeren. Ben benieuwd naar de foto's als jullie terug zijn. Veel plezier nog weer verder! Dikke kussen van ons

• 02 Maart 2014 - 20:53

Nelleke:

Ja dat is toch totaal anders dan een Carnavals friet speciaal en een Schrobbeler. Maar wel genieten van een geweldige zoon als carnavalprins die de kroegen op z'n kop zet en de trekker is van het carnaval in het Goei Klompengat. Dat alles overgoten met een voorjaarszonnetje en lenteachtige temperaturen. Alaaf! Wensen jullie nog een fijne week in ZA!