vertrek - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Jan Lieverloo - WaarBenJij.nu vertrek - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Jan Lieverloo - WaarBenJij.nu

vertrek

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

26 Februari 2012 | Zuid-Afrika, Pretoria

Helaas is er een tijd van komen en een tijd van gaan. Na het ontbijt vanmorgen zijn we met eigen vervoer, onze tweede chevy, naar de tafelberg gegaan. Eén van de guards van het toeristenbureau was zo corrupt dat hij voor ons een parkeerplaats regelde net voor de ingang van de kabelbaan. Dat scheelde een hoop lopen, en het afkopen was met twintig rand geregeld. Aan die corruptie hebben we dus meegedaan, ik geef het toe, ethisch onverantwoord, maar wel makkelijk.
De tafelberg blijft indrukwekkend. Alleen al de snelheid waarmee je omgaan gaat is fenomenaal, om nog maar te zei zwijgen over het uitzicht. Maar we gaan daarna weer snel naar beneden. De koffielocatie is er echt eentje vande toeristen en wij gaan dagtocht liever voor iets in de stad.
En dus nemen we de auto en rijden het centrum in. Dat is eigenlijk de wijk waar het hotel ligt waar ik enkele jaren geleden gezeten heb. We wandelen nog wat rond, snuffelen op de markt en rijden terug naar het hotel. We parkeren de auto weer en gaan opnieuw naar Waterfront voor een heerlijke lunch. En weer lonkt de wijn onafweerbaar. Je krijgt het wel in de knieën, maar goed, wie doet ons wat. We hoeven alleen nog naar het vliegveld toch?
Terug in het hotel aangekomen wacht ons nog een grotere kamer om ons op te frissen. James brengt onze koffers en de kamer heeft drie slaapkamers en drie badkamers en een grote living. Hadden ze ons toch beter ons bescheiden optrekje kunnen laten houden, maar goed, die zal wel besproken zijn.
Hoe dan ook, opfrissen, dineren, naar vliegveld, auto inleveren, bagage droppen en Holland here we come. Leuk om iedereen weer te zien, niet leuk om de zon achter te laten. Het is niet de laatste keer zuid Afrika. Danki ons zien nog.

• 26 Februari 2012 - 16:11

Henny:

Wauw..jullie zijn wel echt superverwend hoor, maar helemaal verdiend! Goede reis gewenst en tot snel ziens weer! xx

• 26 Februari 2012 - 16:55

Nelleke:

De Vastentijd heeft zeker zijn intrede nog niet gedaan in ZA, gezien de bijdrage aan de lokale wijninname! Goede vlucht nogmaals en tot snel!

• 26 Februari 2012 - 21:32

Menachem:

Goede reis en tot binnenkort! Was echt zooooooo leuk om deel te kunnen zijn aan deze bijzondere reis via het web! Heb alles met veel plezier (en een heel klein beetje jaloezie) gelezen. En nu even uitrusten en bereiden op de volgende uitdaging.....

• 05 Maart 2012 - 21:08

Frank Marcus:

het leven is verrukkeluk........