Maandag 24 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jan Lieverloo - WaarBenJij.nu Maandag 24 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jan Lieverloo - WaarBenJij.nu

Maandag 24

Blijf op de hoogte en volg Jan

24 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vandaag zijn de auto's gebracht, een Honda en een chevy. Prima karretjes. 
We gaan een route doen over de zuidkaap.
De eerste stop is in Simonshoek. Een leuk plaatsje met een marine haven. Geeft meteen een vertrouwd gevoel. En bij dat gevoel hoort natuurlijk een terras en aan de haven is er eentje. Gezellig. 
Daarna rijden we door naar Bolders, waar de pinguïns zitten. En jawel, aan de kust op een rots zitten er een aantal. Terwijl ik een foto maakt en een pinguïn me meewarig aankijkt besef ik plotseling waarom. Een sterke windvlaag slaat mijn bril weg, de zonnebril van mijn buurman en mijn petje. In de golven. Ik wil er achteraan gaan, maar de wind is sterk en Lenie's ratio nog sterker. Ik mag niet en zie vertwijfeld mijn pet in de oceaan verdwijnen. Jaren geleden gekregen bij de chiefs of Chaplains conferentie in Kaapstad. Jammer. 
Daarna nog een koffietje bij een struisvogel farm. Ook leuk. En via een prachtige route langs de kust terug. Nu met een sigaartje in afwachting van weer een heerlijk diner. Het leven is goed. 

  • 24 Februari 2014 - 19:40

    Janneke:

    Oh nee! Ook je goede bril foetsie in zee? Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Zuid-Afrika

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2014

Di wo 5 mrt

03 Maart 2014

Mermanus

02 Maart 2014

ZA en zo 2mrt

28 Februari 2014

Vrijdag 28

26 Februari 2014

Woensdag mercedesdag.
Jan

Actief sinds 25 Jan. 2012
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 21034

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

10 Februari 2012 - 30 November -0001

Zuid-Afrika

Landen bezocht: