Maandag 24 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jan Lieverloo - WaarBenJij.nu Maandag 24 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jan Lieverloo - WaarBenJij.nu

Maandag 24

Blijf op de hoogte en volg Jan

24 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vandaag zijn de auto's gebracht, een Honda en een chevy. Prima karretjes.
We gaan een route doen over de zuidkaap.
De eerste stop is in Simonshoek. Een leuk plaatsje met een marine haven. Geeft meteen een vertrouwd gevoel. En bij dat gevoel hoort natuurlijk een terras en aan de haven is er eentje. Gezellig.
Daarna rijden we door naar Bolders, waar de pinguïns zitten. En jawel, aan de kust op een rots zitten er een aantal. Terwijl ik een foto maakt en een pinguïn me meewarig aankijkt besef ik plotseling waarom. Een sterke windvlaag slaat mijn bril weg, de zonnebril van mijn buurman en mijn petje. In de golven. Ik wil er achteraan gaan, maar de wind is sterk en Lenie's ratio nog sterker. Ik mag niet en zie vertwijfeld mijn pet in de oceaan verdwijnen. Jaren geleden gekregen bij de chiefs of Chaplains conferentie in Kaapstad. Jammer.
Daarna nog een koffietje bij een struisvogel farm. Ook leuk. En via een prachtige route langs de kust terug. Nu met een sigaartje in afwachting van weer een heerlijk diner. Het leven is goed.

• 24 Februari 2014 - 19:40

Janneke: